Reklama

Media

Abp Stanisław Wielgus w sprawie multipleksu dla Telewizji TRWAM

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Za jeden z groźnych znaków czasu, wskazujący na nadzwyczajną aktywizację sił wrogich Kościołowi katolickiemu, bł. Jan Paweł II uznał zjawisko sekularyzmu, eliminującego różnymi sposobami z życia indywidualnego i społecznego nadprzyrodzony wymiar rzeczywistości i chrześcijańską antropologię. Trawestując pierwsze zdanie niesławnej pamięci „Manifestu komunistycznego” Karola Marksa, można odpowiedzialnie powiedzieć, że po Europie i po całym zachodnim świecie krąży obecnie upiór wojującego sekularyzmu, stanowiącego istotę współczesnego ateistycznego liberalizmu, nawiązującego wprost do haseł ateistycznej myśli oświeceniowej, w imię których tzw. Wielka Rewolucja Francuska dokonała pod koniec XVIII wieku mających charakter ludobójstwa prześladowań ponad miliona francuskich katolików i wywarła znaczący wpływ na wszystkie antyreligijne, zbrodnicze ideologie XIX i XX wieku.

Reklama

Chrześcijaństwo nie jest przeciwne oddzieleniu sfery „sacrum” od sfery „profanum”. To ono jako pierwsze wprowadziło nieznany w innych cywilizacjach konsekwentny ich rozdział. Rozdział ten zaznaczony został już w Księdze Rodzaju. Zawarty tam opis stworzenia świata jednoznacznie odbiera gwiazdom boskość, przyznawaną im w starożytnych cywilizacjach i religiach; odmitologizowuje świat i czyni go świeckim, co nie oznacza bynajmniej, że wrogim religii i transcendencji. Biblia i chrześcijaństwo, głosząc prawdę, że wszystko, co stworzył Bóg, jest piękne i dobre, dowartościowują również materię, w tym także ludzkie ciało, którymi pogardzały filozofie starożytne, takie jak platonizm czy neoplatonizm. To dowartościowanie doczesności i oddzielenie jej od sfery „sacrum” zwieńcza sam Chrystus znanymi powszechnie słowami: Co Bożego oddać Bogu, a co cesarskiego - cesarzowi.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Oddzielając „sacrum” od „profanum”, autentyczne chrześcijaństwo nigdy nie mogło jednak wyrazić zgody na to, by całe życie społeczne i indywidualne człowieka, który jest przecież dzieckiem Bożym, pozostawało pod władzą ateistycznego cesarza, czyli współczesnych, nieliczących się z transcendencją władz w różnych krajach, które znalazły się pod dominacją sekularyzmu, skrajnego subiektywizmu, utylitaryzmu i dyktatury relatywizmu. Nie mogło zgodzić się na to, by ten „cesarz” siadał na ołtarzu i decydował o „sacrum”.

Mimo że Amerykanie i Europejczycy w około 90 proc. są religijni i uznają wiarę w Boga, to władza na różnych szczeblach znajduje się na tych terenach w rękach ateistów i agnostyków. Są oni niezwykle skuteczni w dochodzeniu do władzy. Opanowują coraz to nowe jej tereny. Realizują od lat słynne komunistyczne hasło Gramsciego: Prowadzić długi marsz przez instytucje.

Opanowywać to wszystko w życiu społecznym i politycznym, co zapewni rząd nad ludzkimi losami i ludzką świadomością.

Reklama

Wybitny uczony amerykański, laureat Nagrody Nobla, zajmujący się socjologią, w tym rolą tzw. kapitału ludzkiego we współczesnym świecie, napisał kilka lat temu, że widzi wyraźnie, jak ateistyczny liberalizm, występujący w różnych postaciach, opanowuje najbardziej istotne dla współczesnych społeczeństw instytucje, a zwłaszcza: parlamenty i prawodawstwo, uniwersytety, media i rozrywkę.

Nawet nieprzygotowany zbytnio obserwator współczesnego publicznego życia widzi wyraźnie, że tak dzieje się naprawdę. Widać to wyraźnie na planie mediów, które głoszą wprost lub podstępnie sączą - ateizm, zboczenia seksualne, materialistyczny konsumpcjonizm i kompletny relatywizm moralny.

Tak dzieje się także w Polsce, gdzie toczy się zawzięta walka o rząd nad duszami. Mimo haseł o wolności słowa, mimo głoszonej ustawicznie potrzebie tzw. tolerancji, dąży się do tego, by osiągnąć niezagrożony przez nic i nikogo monopol w ustanawianiu prawa i w mediach.

Nie dziwi więc fakt, że Telewizja Trwam jest ustawicznie atakowana i poniżana. Stanowi ona bowiem bolesny cierń w brzuchu ateistycznego kolosa libertynizmu.

Ten fakt winien skłonić wszystkich ludzi, którzy rozumieją potrzebę wolności wypowiedzi publicznej, by zjednoczyli się wraz z 2,5 mln osób, które wyraziły na piśmie swoje poparcie dla Telewizji Trwam. Ta wierząca, katolicka większość naszego narodu musi sobie uświadomić swoją siłę. Musi zacząć egzekwować swoje przyrodzone prawa do wolnego, niczym nieskrępowanego wyznawania swojej wiary i prawo do posiadania swoich, katolickich, niezarażonych ateistycznym relatywizmem mediów.

2013-01-29 13:24

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Abp Głódź: niech KRRiT wyraża się precyzyjnie ws. TV Trwam

[ TEMATY ]

TV Trwam

abp Sławoj Leszek Głódź

Bożena Sztajner

O to, by Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wyraziła swoje stanowisko "precyzyjnie" w sprawie obecności TV Trwam na cyfrowym multipleksie - zaapelował w rozmowie z KAI abp Sławoj Leszek Głódź, delegat KEP ds. TV Trwam. Na zwołanej 2 stycznia konferencji prasowej przewodniczący KRRiT Jan Dworak mówił, że przyjmuje „z dużą przykrością” cytowane przez „Nasz Dziennik” słowa abp. Sławoja Leszka Głódzia o tym, aby KRRiT „jednoznacznie przedstawiła swoje stanowisko w sprawie Telewizji Trwam oraz konkursu, jaki organ Dworaka rozpisał na cztery ostatnie miejsca na MUX-1” i aby omówiła to z Radą KEP ds. Środków Społecznego Przekazu. Słowa przewodniczącego KRRiT skomentował dla KAI abp Głódź. Jak powiedział, przewodniczący KRRiT „może ubolewać, ale niech wyraża się precyzyjnie”. Według Dworaka, o. Rydzyk „być może oczekuje, że Krajowa Rada przed rozpoczęciem a może choćby przed zakończeniem konkursu oświadczy, że jedno z miejsc jest przeznaczone dla TV Trwam”. - KRRiT na pewno tego nie oświadczy z prostego powodu: tego zakazuje nam prawo i będziemy traktowali równo wszystkich uczestników konkursu – powiedział. - Czekamy na to prawo. I niech wyraźnie powiedzą, o co chodzi – odpowiedział w rozmowie z KAI abp Głódź. Zdaniem metropolity gdańskiego, w całej sprawie „panuje mętlik”, a przewodniczący Dworak „niech się nie usprawiedliwia”. Na pytanie, w jaki sposób widziałby rozwiązanie sporu o miejsce na multipleksie dla TV Trwam, abp Głódź powiedział: „Ja tego nie widzę, poza wyjaśnieniem jasnym i czytelnym, bo kręcą, nie mówią wyraźnie". – Mają powiedzieć tak, żeby wszyscy wiedzieli, o co chodzi – podkreślił hierarcha.
CZYTAJ DALEJ

Rozważania na niedzielę ks. Mariusza Rosika: Filoteos zakłada okulary

2025-08-19 11:18

[ TEMATY ]

rozważania

Ks. Mariusz Rosik

Adobe Stock

Był rok 1873, kiedy metropolita Konstantynopola Filoteos Bryennios otoczył się księgami biblioteki Hospicjum św. Krzyża. Pogrążony w lekturze, natrafił na manuskrypt pochodzący z XI stulecia. Hierarcha zanurzył się lekturze… Już w pierwszych zdaniach wyczytał: „Dwie są drogi, jedna droga życia, a druga śmierci – i wielka jest różnica między nimi. Oto droga życia: Przede wszystkim będziesz miłował Boga, który cię stworzył, następnie zaś bliźniego twego jak siebie samego, a czego nie chcesz, by ktoś ci robił, tego wszystkiego i ty także nie rób drugiemu”.

Odkryty przez Filoteosa apokryf, któremu nadano tytuł Nauka Dwunastu Apostołów, jest bardzo wczesny. Badacze datują go na koniec pierwszego stulecia, a jako miejsce jego powstania wskazują Syrię. Przytoczony powyżej fragment mógłby stać się doskonałym komentarzem do słów Jezusa, zanotowanych przez Łukasza w tym samym mniej więcej czasie: „Przyjdą ze wschodu i zachodu, z północy i południa, i siądą za stołem w królestwie Bożym. Tak oto są ostatni, którzy będą pierwszymi, i są pierwsi, którzy będą ostatnimi” (Łk 13,29-30). Jeśli sprawiedliwi przyjdą do królestwa Bożego, to kroczyć tam będą drogą życia – musiał myśleć Filoteos – a na niej drogowskazem jest przykazanie miłości Boga i bliźniego. Wskazanie na cztery strony świata dzisiejszemu czytelnikowi Ewangelii wydaje się zupełnie zrozumiałe, jednak pierwszych słuchaczy Nauczyciela z Nazaretu słowa te musiały szokować. Przecież królestwo Boże przeznaczone jest tylko dla wybranych, dla należących do narodu Boga, dla Żydów, którzy odziedziczyli obietnice dane Abrahamowi! Mówiąc o czterech stronach świata, Jezus włącza w zbawcze oddziaływanie Boga także pogan. To właśnie oni, choć przez wyznawców judaizmu uznani byli za ostatnich, staną się pierwszymi!…
CZYTAJ DALEJ

NA ŻYWO: Briefing po obradach Rady Biskupów Diecezjalnych

2025-08-25 10:01

Episkopat News

W poniedziałek 25 sierpnia, o godz. 17.30, po zakończonej sesji Rady Biskupów Diecezjalnych, planowany jest na Jasnej Górze briefing podsumowujący obrady.

25 sierpnia, w przeddzień Uroczystości Najświętszej Maryi Panny Częstochowskiej, jak co roku odbędzie się na Jasnej Górze sesja Rady Biskupów Diecezjalnych.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję