Reklama

W drodze

W DRODZE

Głupota i zła wola

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Przez lata byłem zwolennikiem wspierania mediów publicznych, płacenia abonamentu rtv i takich tam. Dziś zaczynam nabierać wątpliwości, czy miałem rację? I przyczyną tego nie jest, jak zapewne Państwo sądzicie, horrendalna stronniczość polityczna tych mediów i ich brak profesjonalizmu. Tym, co przelało czarę goryczy, jest przystąpienie Polskiego Radia do programu Piano, czyli do systemu p ł a t n e g o udostępniania treści danego medium w Internecie.

Oczywiście, różni prywatni, komercyjni wydawcy prasy, nadawcy radiowi i telewizyjni mają prawo sprzedawać swoje wytwory, w jaki tam sposób chcą, i nic nam, obywatelom, do tego. Dlatego fakt, że w tym systemie funkcjonuje np. „Gazeta Wyborcza”, to jej problem. Rozumiem, że ma to zapobiec spadkowi sprzedaży, gdyż zamiast kupić gazetę w kiosku, czytelnik sięgnie do bezpłatnego wydania internetowego. A tu niespodzianka: trzeba zapłacić.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Ale, mówię, prywatni, komercyjni niech sobie robią, co chcą. Problem w tym, że za media publiczne już obywatele zapłacili, bo uiścili abonament. Robili tak zresztą przez lata i to z ich pieniędzy te media powstały, rozwinęły się i istnieją. Dziś mało kto płaci? Owszem, ale to z powodu wezwania pana premiera Donalda Tuska i partii rządzącej ładnych parę lat temu, żeby obywatele dali sobie spokój z abonamentem, bo to zły podatek jest. I niepotrzebny.

Reklama

Cel był jasny: zniszczyć materialnie media publiczne. Zbankrutować je.

Na razie – i na szczęście – tego się nie udało zrobić. Cóż, rządowi nic się, jak widać, nie udaje. Ale przynajmniej można te media podniszczyć. Przy jednoczesnym zapewnianiu, że to ich dobro ma się na celu. Dlatego Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji podnosi kolejny lament, że abonament rtv powinno płacić 10 mln gospodarstw domowych, a płaci tylko 1 mln. I ta sama rada nie ma nic przeciwko temu, żeby Polskie Radio przystąpiło do p ł a t n e g o  udostępniania treści. W tym wypadku lepszej jakości dźwięku. Jeśli zatem, drogi słuchaczu radia publicznego, chcesz mieć lepszy dźwięk, płać! Wprawdzie już zapłaciłeś abonament, ale to nie wystarczy. Za abonament będziesz dostawał coś gorszego. Więc może, rzeczywiście, lepiej nie płacić abonamentu? Wielu ludzi tak pomyśli, bardzo wielu.

Powie ktoś, głupcy w Polskim Radiu sami sobie strzelili w stopę, bo przecież oni wszyscy żyją tylko dzięki abonamentowi? A tacy sami głupcy w KRRiT ich popierają? Może to i głupota, nie będę przeczył. Ale i zła wola też to być może. Takim dziwnym trafem wychodząca naprzeciw nieskrywanemu marzeniu pana premiera Tuska i partii rządzącej o likwidacji mediów publicznych.

2013-04-29 11:25

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

ŚDM na antenach TVP. Sprawdź szczegóły!

Pełna oferta programowa Telewizji Polskiej związana ze Światowymi Dniami Młodzieży została zaprezentowana podczas konferencji Prezesa TVP Jacka Kurskiego. Wyjątkowym gościem konferencji był abp Stanisław Gądecki – metropolita poznański, przewodniczący Konferencji Episkopatu Polski zaproszony przez prezesa TVP Jacka Kurskiego. Spotkanie poprowadził ks. Rafał Sztejka, kierownik Redakcji Audycji Katolickich. Światowe Dni Młodzieży to jedno z największych wydarzeń medialnych pod względem zaangażowania środków i rozmachu przedsięwzięcia w historii Telewizji Polskiej.
CZYTAJ DALEJ

Papież Leon XIV bije rekordy popularności w mediach społecznościowych!

2025-07-12 12:44

[ TEMATY ]

Milena Kindziuk

Papież Leon XIV

Red

Oficjalny profil papieski @Pontifex na platformie X (dawny Twitter) ma ponad 53 miliony followersów, natomiast @Pontifex – Pope Leo XIV na Instagramie - 14 milionów. Te dane zaskakują i wskazują, że wybór kardynała Prevosta na papieża stał się także wydarzeniem komunikacyjnym.

Pierwszy post w social mediach Leon XIV zamieścił już w piątym dniu pontyfikatu. Było to przesłanie pokoju: „Niech pokój będzie z wami wszystkimi!”, wypowiedziane z Loggii Błogosławieństw Bazyliki św. Piotra tuż po wyborze. Od tej pory papieskie wpisy (na X) opatrzone zdjęciami lub filmikami (na Instagramie) pojawiają się codziennie, niekiedy po kilka jednego dnia. Wprawdzie obecność Stolicy Apostolskiej na platformach takich jak X (dawniej Twitter) oraz Instagram była zapoczątkowana za pontyfikatu Benedykta XVI, a później kontynuowana przez papieża Franciszka, to jednak Leon XIV zdobył – zaledwie po dwóch miesiącach pontyfikatu! - rekordową, większą niż jego poprzednicy, liczbę obserwujących: na Instagramie jest to 12,6 mln, a na platformie X ponad 53 mln.
CZYTAJ DALEJ

Włochy: odrestaurowano sześćsetletni fresk Fra Angelico, przedstawiający Ukrzyżowanie Chrystusa

2025-07-12 10:03

[ TEMATY ]

Włochy

commons.wikimedia.org

Fra Angelico: Ukrzyżowanie (San Marco, Florencja).

Fra Angelico: Ukrzyżowanie (San Marco, Florencja).

Sześćsetletni fresk, przedstawiający Ukrzyżowanie Chrystusa, autorstwa bł. Fra Angelico (1395-1455) - jednego z najwybitniejszych malarzy wczesnego Odrodzenia, pieczołowicie odrestaurowano w przyklasztornym kościele św. Dominika we Fiesole koło Florencji. Dzieło, ukryte pod wieloma warstwami farb, odzyskało swój pierwotny blask dzięki wsparciu amerykańskiej organizacji non‑profit Friends of Florence (Przyjaciele Florencji).

Dominikanin Guido di Pietro, w zakonie - Jan z Fiesole, znany jako Fra Angelico, zwany „Malarzem Anielskim” ze względu na swój subtelny, wręcz eteryczny sposób używania barw i światła, łączył średniowieczną duchowość z technicznymi osiągnięciami Renesansu. Jego obrazy były nie tylko wyrazem kunsztu artystycznego, lecz także aktem głębokiego oddania i modlitwy. 3 października 1982 św. Jan Paweł II wyniósł go na ołtarze, ale nie była to klasyczna beatyfikacja, lecz potwierdzenie kultu przez wprowadzenie jego imienia do mszału.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję