Reklama

Niedziela Świdnicka

Rogoźnica. Świadectwo pamięci młodego pokolenia

Zrozumienie trudnej historii II wojny światowej oraz kultywowanie pamięci o jej ofiarach to główne cele diecezjalnego konkursu „KL Gross-Rosen (1940–1945). Ocalić od zapomnienia”, organizowanego przez zespół katechetów dekanatu strzegomskiego.

[ TEMATY ]

konkurs

Gross‑Rosen

Rogoźnica

Archiwum Muzem Gross-Rosen

Uczestnicy finału VIII Diecezjalnego Konkursu „KL Gross-Rosen (1940–1945). Ocalić od zapomnienia”

Uczestnicy finału VIII Diecezjalnego Konkursu „KL Gross-Rosen (1940–1945). Ocalić od zapomnienia”

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

24 kwietnia w Muzeum Gross-Rosen w Rogoźnicy odbył się finał VIII edycji tego ważnego wydarzenia. Honorowy patronat nad konkursem objęli dyrektor Wydziału Katechetycznego Świdnickiej Kurii Biskupiej ks. dr Damian Mroczkowski oraz burmistrz Strzegomia Krzysztof Kalinowski.

W rywalizacji wzięła udział młodzież ze szkół podstawowych i średnich diecezji świdnickiej, która zmagała się w czterech kategoriach: literackiej, plastycznej, multimedialnej oraz wiedzy historycznej. Wysoki poziom nadesłanych prac i imponująca znajomość faktów historycznych sprawiły, że aż 75 uczestników zostało wyróżnionych.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

W kategorii wiedzy pierwsze miejsce ex aequo zdobyły Aleksandra Hućko z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Jaroszowie oraz Roksana Kowalska ze Szkoły Podstawowej nr 105 w Świdnicy. Laureaci otrzymali pamiątkowe dyplomy i nagrody wręczone przez organizatorów.

Finał konkursu był także okazją do zwiedzania Miejsca Pamięci. Młodzież mogła w ciszy i skupieniu przejść przez teren byłego obozu koncentracyjnego, poznając dramatyczną historię jego więźniów. Szczególnym punktem programu była wystawa czasowa „Byliśmy tylko dziećmi…”, wypożyczona z Muzeum Dzieci Polskich – ofiar totalitaryzmu w Łodzi.

Dzięki takim inicjatywom młode pokolenie nie tylko poznaje tragiczną przeszłość, ale również uczy się odpowiedzialności za pamięć historyczną i wrażliwości na los drugiego człowieka.

2025-04-24 23:30

Oceń: +2 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

By poznali i zrozumieli liturgię

Niedziela małopolska 12/2017, str. 1

[ TEMATY ]

konkurs

Maria Fortuna-Sudor

Laureaci konkursu oraz przedstawiciele organizatorów; ks. prof. Krzysztof Gryz (pierwszy z prawej), ks. Michał Leśniak i kl. Szymon Kapłon

Laureaci konkursu oraz przedstawiciele organizatorów; ks. prof. Krzysztof Gryz (pierwszy z prawej), ks. Michał Leśniak i kl. Szymon Kapłon
To dobrze, że coraz więcej środowisk czuje się zaangażowanych w poznawanie i krzewienie liturgii wg zasad Soboru Watykańskiego II – powiedział w sobotę 11 marca ks. Michał Leśniak do finalistów IV Archidiecezjalnego Konkursu Wiedzy Liturgicznej. Diecezjalny Duszpasterz Służby Liturgicznej i Ruchu Światło-Życie w Krakowie podkreślił, że tegoroczna edycja cieszyła się szczególnym zainteresowaniem. A jako jedną z przyczyn tego wskazał wsparcie i współpracę z Wyższym Seminarium Duchownym Archidiecezji Krakowskiej (WSD AK) w Krakowie.
CZYTAJ DALEJ

Modlitwy za zmarłych

Listopad jest szczególnym czasem, kiedy częściej i z większą nostalgią niż zwykle, pamiętamy o tych, którzy odeszli. Określany jest również miesiącem pamięci, modlitwy i odpustów za zmarłych.

Odpust zupełny i jak go uzyskać?
CZYTAJ DALEJ

Knajpy kpią z katolickich wartości. Obraza uczuć to już trend marketingowy?

2025-11-03 13:46

[ TEMATY ]

knajpy

obraza uczuć

trend marketingowy

katolickie wartości

kpina

parodia

Facebook

Knajpy drwią z uczuć religijnych Polaków

Knajpy drwią z uczuć religijnych Polaków

- Knajpy w Zielonej Górze jawnie kpią z wartości katolickich i jeszcze się z tym nie kryją, chwaląc się w mediach społecznościowych - zaalarmowała nas zaniepokojona czytelniczka Aleksandra. Jak się okazuje, problem nie dotyczy tylko jednego miasta i wyłącznie jednej gałęzi "biznesu".

W kulturze obrazkowej, "dobra fota" - jak mawia młodzież - to więcej niż tysiąc słów. A już konkretny fotomontaż tego, co znane i rozpoznawalne z produktem, który tak zwani biznesmeni chcą wypromować, może przynieść upragnione lajki, sławę, a przede wszystkim kasę. Dla zdobycia tej ostatniej wielu przedsiębiorców ucieka się coraz częściej do łączenia tego, co dla jednych jest sensem życia, z tym co dla innych jest tylko monetyzacją i chęcią zysku za wszelką cenę. Także cenę uczuć religijnych innych.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję