Ci, którzy nie wiedzą, kim jest Roksana Węgiel, po wysłuchaniu jej pierwszej płyty z pewnością by nie zgadli, że piosenkarka właśnie skończyła ósmą klasę (z dobrymi ocenami, ale szału, dodajmy za pudelkami, nie ma). Popularność, którą zyskała po triumfie w Konkursie Piosenki Eurowizji dla Dzieci, jej starsi współpracownicy, w tym mama, która rzuciła pracę, by zająć się karierą córki, postanowili utrwalić w postaci płyty. Jaka ona jest, każdy może przekonać się sam. My powiemy, że niezła, choć widać, że tzw. materiału zabrakło: przebojowy początek różni się wyraźnie od końca. Otwierający płytę utwór „Anyone I Want To Be” już znamy, bo nim Roksana wygrała Eurowizję. Piosenkarka jest w nim szczera, wszak wiara w marzenia osób, którym za pół roku stuknie 14 lat, to zwykła rzecz. Gdy jednak w kolejnej piosence życie porównuje do gry („Jak masz wiedzieć, czym jest gra, w którą wchodzisz/ Czy odważysz się na ruch, zostać sobą”), jest kłopot z wiarygodnością.
Zrzut ekranu z nagrania opublikowanego na platformie X przez @tribuchretienne
Niszczycielski pożar w klasztorze Bernaga
Zaledwie miesiąc po kanonizacji św. Karola Acutisa, pożar zniszczył miejsce, w którym w 1998 roku przyjął on Pierwszą Komunię świętą. Chodzi o klasztor eremitek ambrozjańskich w miejscowości Bernaga koło Lecco, w północnych Włoszech.
Ogień wybuchł wieczorem 11 października, gdy dwadzieścia jeden klauzurowych mniszek, które sprawują liturgię w rycie ambrozjańskim, oglądało telewizyjną transmisję z modlitwy o pokój pod przewodnictwem Leona XIV w Watykanie. Po włączeniu się alarmu przeciwpożarowego i szybkim przybyciu straży pożarnej, wszystkie siostry zostały całe i zdrowe wyprowadzone z płonącego budynku. W ciągu kilku godzin XVII-wieczny klasztor uległ zniszczeniu.
Po długo oczekiwanym uwolnieniu przez Hamas wszystkich żyjących izraelskich zakładników w poniedziałek i jednoczesnym uwolnieniu prawie 2000 palestyńskich więźniów, uwaga skupia się na sytuacji w Strefie Gazy. Ks. Gabriel Romanelli, proboszcz parafii katolickiej Świętej Rodziny w Gazie, opisuje nastrój jako oscylujący między nadzieją, strachem a gorzką świadomością całkowitego zniszczenia.
Wiadomość o wymianie, która stanowi podstawę porozumienia pokojowego, budzi nadzieję na zakończenie wojny. Ks. Romanelli ostrzegł jednak w wywiadzie: „Oznacza to, że obecnie, i do tej pory, wśród ludzi panuje ogromny strach i że ten etap nie będzie pierwszym ani ostatnim w tym procesie pokojowym”.
Ponad 120 tys. widzów zobaczyło wystawiany od lutego w lizbońskim teatrze Politeama musical zatytułowany “Fatima. Opera rockowa” autorstwa portugalskiego kompozytora Filipe’a La Férii. Jak zapowiada autor spektaklu muzycznego, sztuka będzie wystawiana w najbliższych miesiącach w stołecznym teatrze. Dodał, że w większości wystawianych spektakli sala lizbońskiej placówki była wypełniona po brzegi, co zdaniem twórcy świadczy o dobrym przyjęciu musicalu przez portugalską publiczność.
Jak powiedziała KAI mieszkanka Lizbony Ana Sena, sztuka La Férii, którą obejrzała podczas weekendu w doskonały sposób ukazuje tarcia pomiędzy wiarą portugalskiego społeczeństwa, a miejscowymi władzami.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.