Procesja nawiązuje do średniowiecznej tradycji, a podjęta została na nowo w 1997 r. po wielkiej powodzi. To dziękczynno-błagalna modlitwa w intencji Wrocławia i całej archidiecezji. Uroczystość rozpoczęła się od modlitwy w bazylice garnizonowej, a potem ulicami rynku procesja przeszła do kościoła Świętych Wacława, Doroty i Stanisława. Przewodniczył jej bp Jacek Kiciński.
– 25 lat temu w maju przeżywaliśmy we Wrocławiu 46. Międzynarodowy Kongres Eucharystyczny i wizytę św. Jana Pawła II. Po tych niezwykłych wydarzeniach przyszedł czas wielkiej powodzi, która bardzo mocno nas dotknęła. A jednak z tej tragedii potrafiliśmy się podnieść. Wtedy właśnie przypomniano sobie o dawnej procesji z relikwiami św. Stanisława i św. Doroty, procesji błagalnej, by Bóg zachował nas od wszelkiego rodzaju kataklizmów – powiedział ks. Paweł Cembrowicz, proboszcz wrocławskiej katedry.
Podczas Eucharystii na zakończenie procesji bp Kiciński tłumaczył, że choć Bóg nie jest Bogiem kary, ale miłości, istnieje coś takiego, jak dopust Boży: – Przez trudne sytuacje Bóg chce nam powiedzieć, że nie wszystko od nas zależy. Gdy człowiek zatapia się w doczesności, to pojawia się pokusa niezależności od Boga. Taka sytuacja miała miejsce również 25 lat temu. Czy odrobiliśmy lekcję historii co mamy czynić, jak postępować? Odpowiedź daje nam Jezus Chrystus – bądź wierny w małych rzeczach.
Relikwie św. Marii de Mattias zostały uroczyście wniesione do kościoła w Uszwi
Kochajcie bliźniego, bo w nim objawia się nam Jezus! – zachęcała s. Ewa Kleps, przekazując relikwie św. Marii de Mattias.
Dla wspólnoty parafialnej w Uszwi tegoroczna uroczystość Podwyższenia Krzyża Świętego miała wyjątkowy charakter. W tym dniu wprowadzono do świątyni relikwie św. Marii de Mattias, założycielki Zgromadzenia Adoratorek Krwi Chrystusa. Mszę św. koncelebrowali: ks. prał. Jan Kudłacz, ks. Krzysztof Tworzydło i ks. Karol Kuźma. W uroczystości uczestniczyli przedstawiciele grup modlitewnych, którzy przybyli z Brzeska, Biadolin Szlacheckich, Gnojnika, Łososiny Dolnej oraz Lipnicy Murowanej i Tegoborza.
Autorstwa Lothar Wolleh - Praca własna, CC BY-SA 3.0, commons.wikimedia.org
Sześćdziesiąt lat temu, 8 grudnia 1965 roku, zakończył się Sobór Watykański II. Ten dwudziesty pierwszy w historii sobór powszechny obradował w latach 1962-1965. Ogłosił 16 dokumentów, reformujących niemal całość życia Kościoła: cztery konstytucje (trzy dogmatyczne, jedną duszpasterską), dziewięć dekretów i trzy deklaracje.
Jego postanowienia nie wzięły się znikąd. W ciągu poprzedzającego Vaticanum II półwiecza przygotowały je ruchy: biblijny, liturgiczny, ekumeniczny. O ile poprzednie, a szczególnie pierwsze sobory powszechne koncentrowały się wokół dogmatów o Chrystusie i Trójcy Świętej (co było związane z toczonymi wówczas kontrowersjami doktrynalnymi), o tyle Sobór Watykański II był zorientowany na duszpasterski konkret, na wewnętrzną odnowę całego Kościoła. Był pierwszą, zakrojoną na tak szeroką skalę refleksją Kościoła o sobie samym, aby mógł skuteczniej ewangelizować świat.
Listopad nie przyniósł tak poważnych zmian w przewidywanym rozkładzie mandatów, jak to miało miejsce w październiku. Prowadzący PiS odzyskał kilka mandatów, głównie wskutek zmniejszenia ilość mandatów dla KKP G. Brauna. Trzeba jednak podkreślić, że październikowy wzrost ilości mandatów dla KKP, wynikał głównie z bardzo wysokiego wyniku tej formacji w jednym z sondaży (CBOS).
W listopadzie wyniki sondażowe KKP ustabilizowały się na poziomie ok. 7%, a to oznacza zmniejszenie ilości mandatów. Profitentem okazał się tu właśnie PiS, ale z pewnością trudno byłoby uznać, że jest to wynik skutecznego uderzania ze strony tej partii w KKP.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.