Decyzja o wstąpieniu do seminarium duchownego powinna być poprzedzona dłuższym namysłem, a dokonywać jej trzeba w atmosferze modlitwy. Podstawą jest zawsze głęboka wiara i zaufanie do Boga, a także gotowość do ofiar i wyrzeczeń, na które każdy człowiek, który chce pełnić wolę Bożą, nie tylko w kapłaństwie, powinien być przygotowany. Co zrobić, by wejść na tę wyjątkową drogę powołania do służby Bogu i ludziom? Aby oficjalnie zostać przyjętym w poczet seminarzystów, należy wykonać kilka kroków.
Krok 1. Trzeba zebrać wszystkie potrzebne i dostępne w danej chwili dokumenty w jednej teczce. Świadectwo maturalne można dowieźć dopiero po jego otrzymaniu. Teczkę z dokumentami dostarcza się osobiście do seminarium. Dokumentów nie wysyłamy pocztą. W seminarium nie ma też rekrutacji kandydatów przez internet.
Pomóż w rozwoju naszego portalu
Krok 2. Trzeba umówić się na wstępną, indywidualną rozmowę w seminarium. Właściwie każdego dnia jest możliwość takiej rozmowy z jednym z seminaryjnych wychowawców. Najlepiej jednak umówić się telefonicznie na spotkanie; numer telefonu do seminarium: (34) 365 12 15; numer telefonu do księdza rektora: +48 726 841 891; e-mail: wmsd.czestochowa@gmail.com.
Reklama
Krok 3. Należy zgłosić się osobiście na umówione spotkanie w seminarium. Podczas tego spotkania ksiądz wychowawca sprawdza zgodność dokumentów z formalnymi wymogami, przeprowadza krótką rozmowę o powołaniu, życiu duchowym i osobistym kandydata i po wstępnej akceptacji zaprasza na najbliższą turę egzaminu wstępnego do seminarium.
Krok 4. Egzamin wstępny odbędzie się w siedzibie seminarium przy ul. św. Barbary 41 w Częstochowie (najbliższy termin – 9 września 2023 r.). Przez pierwsze 45 minut jest do napisania krótkie wypracowanie na jeden z pięciu tematów. Tematy dotyczą ogólnej wiedzy i kultury religijnej. Następnie kandydaci piszą test z wiedzy religijnej w zakresie „YouCat – Katechizmu dla młodych”. Trzecią część egzaminu stanowi indywidualna rozmowa z księdzem rektorem, w czasie której kandydat jest informowany o decyzji w sprawie przyjęcia do seminarium.
Warunkiem przyjęcia do seminarium jest złożenie wymaganych dokumentów. Są to m.in.: prośba do rektora WMSD o przyjęcie z podaniem motywów decyzji, własnoręcznie napisany życiorys, świadectwa chrztu i bierzmowania, pełny odpis aktu urodzenia (można dostarczyć w późniejszym terminie), świadectwo ukończenia szkoły ponadpodstawowej, świadectwo dojrzałości w oryginale (można dostarczyć w późniejszym terminie), dyplom ukończenia katechizacji w szkole ponadpodstawowej (jeśli nie ma oceny na świadectwie), opinie proboszcza i katechety, świadectwo lekarza rodzinnego o stanie zdrowia (załączając ewentualną dokumentację dotyczącą chorób, przebytych operacji i terapii), zaświadczenie o niekaralności (można dostarczyć w późniejszym terminie) oraz dwie fotografie legitymacyjne (w stroju wizytowym, en face), wersja elektroniczna (rozdzielczość zdjęcia 500×625).