Rychwałd: papieski różaniec od kard. Dziwisza dla sanktuarium
Kard. Stanisław Dziwisz przekazał sanktuarium Matki Bożej Rychwałdzkiej papieski różaniec Jana Pawła II. Metropolita krakowski przewodniczył 19 lipca uroczystościom 50. rocznicy koronacji łaskami słynącego wizerunku Matki Bożej, Pani Żywieckiej. W uroczystościach udział wzięło około 8 tys. ludzi, w tym liczni biskupi z prymasem Polski abp. Wojciechem Polakiem.
Metropolita w darze dla rychwałdzkiej wspólnoty przekazał różaniec jaki św. Jan Paweł II podczas swojego pontyfikatu ofiarowywał podczas wizyt w sanktuariach na całym świecie.
Karol Wojtyła, jeszcze jako arcybiskup krakowski, bardzo często przyjeżdżał do rychwałdzkiego sanktuarium i modlił się przed cudownym obrazem. Jako papież ofiarował Pani Rychwałdzkiej złoty różaniec i świecę z herbem papieskim, która została umieszczona po prawej stronie ołtarza.
Dwadzieścia par, których małżeństwo pobłogosławił wczoraj papież Franciszek, ufundowało ośrodek młodzieżowy z ludoteką na peryferiach Rzymu. Prowadzić je będzie diecezjalna Caritas w dzielnicy Colli Aniene.
Nowożeńcy, których wielu pochodzi z peryferyjnych parafii Wiecznego Miasta, zajmowali się tym przedsięwzięciem już w czasie przygotowania do małżeństwa. Chodzi o stworzenie miejsca spotkania dla dzieci i młodzieży ze środowisk zmarginalizowanych społecznie i kulturalnie, które wspomoże rodziców w ich wysiłkach wychowawczych. Młodzi ludzie będą się tam socjalizować, uczyli się pozytywnej relacji ze światem dorosłych, a także współpracy z rówieśnikami.
Nie słabną kontrowersje wokół maskotki o nazwie „Luce”, jaką dla Watykanu na Rok Jubileuszowy zaprojektował Simone Legno, włoski twórca marki Tokidoki. Okazuje się, że firma współpracowała także z brytyjskim producentem zabawek erotycznych Lovehoney. Podobnie jak nowa maskotka, wraz z towarzyszącymi jej dodatkowymi maskotkami o imionach Fe, Xin i Sky, erotyczne zabawki są inspirowane japońską estetyką kiczu – podaje portal „Life Site News”. Firma Tokidoki promowała też miesiąc gejowskiej „Dumy” materiałami podobnymi w stylu do watykańskich maskotek.
Lovehoney zainicjowała we współpracy z Tokidoki nową serię swoich erotycznych produktów w październiku 2016 r. Pooneh Mohajer, współzałożycielka Tokidoki, stwierdziła wówczas, że nowy projekt ma na celu promowanie „znaczenia zdrowia seksualnego i ogólnego dobrego samopoczucia”. Docelowy klient to dla obu firm osoby w wieku od 18-30 ze względu na popularność w tej grupie kultury japońskiej.
Każda niedziela, każda niedzielna Eucharystia niesie ze sobą przygotowany przez Kościół do rozważań fragment Pisma Świętego – odpowiednio dobrane czytania ze Starego i Nowego Testamentu. Teksty czytań na kolejne niedziele w rozmowie z Aleksandrą Mieczyńską rozważa bp Andrzej Przybylski.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.