Były profesjonalna scena z nagłośnieniem i namioty sponsorów, przybyło kilkadziesiąt młodych osób zaangażowanych w prowadzenie i występy, a dookoła roznosił się zapach świeżego pieczywa.
Młodzi ze wspólnoty Effatha kolejny raz zorganizowali wejherowskie Święto Chleba, które przyciągnęło tłumy uczestników. Po jubileuszowej Mszy św. w kościele św. Leona Wielkiego w Ogrodach Konwiktorskich odbył się festyn. Organizatorzy przygotowali wiele atrakcji, były m.in.: pokazy strongmanów, pokaz ogniowy Fire Show, dziecięcy kącik malowania twarzy, dmuchana zjeżdżalnia oraz stanowiska strzelania z łuku i wiatrówki. Wspólne biesiadowanie umiliły występy artystyczne – był czas dla zespołów muzycznych i kabaretów. Na scenie zaprezentowały się m.in. zespoły: 7 Darów Pana, Alis Fidei, zespół szantowy Siebie Warci, a także Magdalena Wicka. Były też pokazy sprzętu służb mundurowych i ratowniczych oraz pokazy grupy rekonstruktorów historycznych Tempora Militum. Była się też loteria fantowa z nagrodami, w której każdy los wygrywał.
Podczas Święta Chleba nie mogło zabraknąć pieczywa, w które można się było zaopatrzyć na stoisku z produktami lokalnych piekarni. Uczestnicy wydarzenia mogli się też posilić pajdą chleba ze smalcem, kiełbaskami z grilla i domowymi ciastami. Na najmłodszych czekały gofry, wata cukrowa, popcorn oraz napoje.
Wejherowskie Święto Chleba odbywa się od 2004 r. Pierwsze festyny miały miejsceprzed wakacjami. Od kilkunastu lat Święto Chleba organizowane jest w klimacie dożynkowym pod koniec sierpnia.
Powstańcy getta warszawskiego nie mieli złudzeń, widzieli, co ich czeka, ale jednak zdecydowali się na walkę, która stała się przykładem, inspiracją i symbolem - napisał jerozolimski Instytut Jad Waszem. W sobotę obchodzona jest 82. rocznica wybuchu powstania w getcie warszawskim.
"Kiedy Niemcy wkroczyli do getta, zostali zaatakowani przez bojowników. Powstańcy, mimo minimalnych zapasów, przez blisko miesiąc stawiali opór jednej z najpotężniejszych wówczas armii świata, która miała przytłaczającą przewagę liczebną i sprzętową" - przypomniała w mediach społecznościowych izraelska instytucja.
Nie umiem / być srebrnym aniołem / ni gorejącym krzakiem / tyle Zmartwychwstań już przeszło / a serce mam byle jakie. / Tyle procesji z dzwonami / tyle już alleluja / a moja świętość dziurawa / na ćwiartce włoska się buja – pisał ksiądz poeta Jan Twardowski w wierszu pt. „Wielkanocny pacierz”. Gdy zapytałam go kiedyś, na czym według niego polega zmartwychwstanie Chrystusa, odpowiedział: „na tym, że Chrystus, który umarł, żyje!”.
Była to dla niego „prawda porażająca”. Bo przecież Pan Jezus po zmartwychwstaniu był niby ten sam, ale już zupełnie inny. Nawet Apostołowie nie mogli Go poznać. Wskrzeszona dziewczynka czy Łazarz z Ewangelii pozostali tacy sami. Po wskrzeszeniu - wrócili do normalnego życia, kiedyś potem znów poumierali. Natomiast Pan Jezus po zmartwychwstaniu był zupełnie inny – tłumaczył ks. Twardowski, dodając że właśnie dlatego w Komunii świętej przyjmujemy Zmartwychwstałego Pana Jezusa, a więc przemienionego przez śmierć i zmartwychwstanie. Ktoś, kto przechodzi przez śmierć, już jest inny – to bardzo ważna prawda wiary”.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.