Treść świątecznych przesyłek z życzeniami i upominkami możemy dodatkowo podkreślić wybierając znaczki z tegorocznej emisji „Boże Narodzenie”. Seria składa się z trzech znaczków o wartości 1,75 zł 2,35 zł i 5,20 zł. Autor projektu Maciej Jędrysik przedstawił na znaczkach sceny: narodzenie Jezusa w Betlejem, Zwiastowanie oraz pokłon Trzech Króli. Znaczki wydrukowano techniką rotograwiurową w formacie 25,5 x 31,25 mm. Nakład poszczególnych znaczków: 1,75 zł - 20 mln sztuk i 2,35 zł i 5, 20 zł - po milion sztuk. Z tej okazji zostały wydane 3 koperty pierwszego dnia obiegu.
Ukazały się również karty pocztowe o tematyce świątecznej. Na ilustracji widzimy Świętą Rodzinę na tle zabudowań charakterystycznych dla terenów na Bliskim Wschodzie. Kartki o wymiarach 148 x 105 mm, wydrukowano jednostronnie, techniką offsetową, na kartonie białym, w nakładzie po 14.000 sztuk.
Jan Długosz, którego rok obchodzimy, został uhonorowany znaczkiem Poczty Polskiej. Znaczek został wprowadzony do obiegu 30 listopada br.
Jan Długosz - urodzony 1 grudnia 1415 r. w Brzeźnicy w ziemi sieradzkiej, miał 12 braci, pochodził ze średniej szlachty, używał herbu Wieniawa.
Bp Jacek Kiciński CMF: Maryjo, potrzebujemy zmiany naszego myślenia, odnowy naszego ducha i życia
2025-09-19 22:09
ks. Łukasz
ks. Łukasz Romańczuk
Biskup Jacek Kiciński wygładza rozważanie apelowa na Jasnej Górze - 19.09.2025
Wierni z Archidiecezji Wrocławskiej przybyli na Jasną Górę, aby uczestniczyć w dorocznej pielgrzymce, a w tym w Apelu Jasnogórskim, który tym razem poprowadził biskup Jacek Kiciński CMF. Rozważanie apelowe nawiązywało do 60. rocznicy pamiętnego orędzia biskupów polskich do biskupów niemieckich z 1965 r.
Biskup Jacek Kiciński CMF przypomniał słowa ówczesnego arcybiskupa Bolesława Kominka, zawarte w historycznym liście: “Przebaczamy i prosimy o przebaczenie”. - Przesłanie zawarte w orędziu staje się dziś ważna i aktualne - wobec wojen, niepokoju i zamętu. W czasie, w którym żyjemy, tak bardzo potrzebujemy pokoju. Pokoju w naszych sercach, rodzinach, wspólnotach parafialnych, całej Ojczyźnie i świecie – mówił hierarcha.
- Kościół jest tam, gdzie są ludzie, i tak powinno być także w mediach społecznościowych - podkreśla prof. Monika Przybysz z UKSW. W rozmowie z KAI medioznawca wyjaśnia, jak Kościół coraz lepiej wykorzystuje nowe media, m.in. dzięki księżom i influencerom obecnym na Instagramie, TikToku i YouTubie. Okazją do rozmowy jest obchodzony w Kościele w Polsce w najbliższą niedzielę Światowy Dzień Środków Społecznego Przekazu.
Anna Rasińska (KAI): Jak powinna wyglądać profesjonalna komunikacja Kościoła w mediach? Co w tej kwestii jest najważniejsze?
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.