Konkurs został objęty honorowym patronatem zawalowskiego Stowarzyszenia Promocji i Rozwoju, organu prowadzącego szkołę, wójta gminy Miączyn oraz parafii pw. Matki Bożej Różańcowej w Zawalowie.
Celem konkursu było również pielęgnowanie postaw patriotycznych dzieci i młodzieży, popularyzowanie poezji mówionej i śpiewanej, opiewającej piękno Ojczyzny, uwrażliwienie na słowo, kulturę wypowiedzi, popularyzowanie wartości kultury narodowej, promowanie uzdolnionych aktorsko dzieci, a także inspirowanie nauczycieli. Finał konkursu miał charakter otwarty. Odbył się z udziałem społeczności szkolnej, zaproszonych gości oraz nauczycieli i opiekunów dzieci z przyjezdnych szkół.
Pomóż w rozwoju naszego portalu
Do finału zgłosiły się szkoły z gminy Miączyn (Zespół Szkolno-Przedszkolny w Kotlicach, Szkoły Podstawowe w Miączynie, Zawalowie, Horyszowie, Gdeszynie). Z terenu gminy Komarów uczestniczyły Szkoły Podstawowe w Dubie, Zubowicach i Śniatyczach. Gminę Werbkowice reprezentowały szkoły w Werbkowicach, w Hostynnem Kolonii, natomiast gminę Sitno Szkoły Podstawowe w Jarosławcu i w Cześnikach.
Reklama
Finałowe zmagania konkursowe rozpoczęły się od powitania wszystkich przez dyrektor szkoły Danutę Sobczak, która dziękując za liczne przybycie, wyraziła przekonanie, że ten dzień pokaże, jak przeżywa patriotyzm najmłodsze grono Polaków, a w konkursie dostrzegła wielki wymiar edukacyjny, widząc szkołę nie tylko jako miejsce prezentacji, ale rozmów i spotkań pogłębiających znajomość literatury patriotycznej.
Uczestnicy wystąpili w trzech kategoriach wiekowych: I – przedszkola: recytacja wiersza o charakterze patriotycznym; II kategoria – klasy I-III: recytacja wiersza patriotycznego; III kategoria – klasy IV-VII: recytacja wiersza, poezja śpiewana.
Ogółem dorobek artystyczny zaprezentowało 10 przedszkolaków i 21 uczniów. Oceny prezentacji dokonało jury w składzie: Maria Duławska – zamojska poetka, Henryka Adamowicz – kierownik biblioteki w Miączynie, Krzysztof Czarnota – pisarz. Jury oceniało dobór repertuaru, kulturę słowa, zaangażowanie emocjonalne i pomysłowość interpretacji oraz ogólny wyraz artystyczny występu.
W wyniku oceny recytacji w kategorii „przedszkola” I miejsce zdobyła Gabriela Kulpa – Szkoła Podstawowa w Cześnikach, II miejsce przyznano Natalii Filipiuk – grupa Słoneczka ze Szkoły Podstawowej w Jarosławcu, III miejsce otrzymał Michał Ostapiński – grupa Żabki (Szkoła Podstawowoa w Jarosławcu).
Wyróżnienie przyznano Natalii Ciołko (Szkoła Podstawowa w Miączynie). W kategorii „klasy I-III” I miejsce przyznano Agacie Koperwas (Szkoła Podstawowa w Zawalowie), II miejsce przyznano Kamili Biernackiej (Szkoła Podstawowa w Gdeszynie), III miejsce zdobył Bartłomiej Wichrowski (Szkoła Podstawowa w Miączynie). Wyróżnienie zdobyła Maja Baran – Publiczna Szkoła Podstawowa w Hostynnem Kolonii.
Reklama
W kategorii „klasy IV-VII” – recytacja: I miejsce zdobył Tymon Kalbarczyk – Szkoła Podstawowa w Cześnikach, II miejsce przyznano Katarzynie Kowalczyk z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Kotlicach, III miejsce otrzymał Jakub Orkiszewski – Szkoła Podstawowa w Śniatyczach.
Wyróżnienie otrzymał Michał Johaniuk – Szkoła Podstawowa w Dubie. W kategorii III: klasy IV-VII – poezja śpiewana: I miejsce przyznano zespołowi ze Szkoły Podstawowej w Werbkowicach, II miejsce zdobyła Wiktoria Szymula – Publiczna Szkoła Podstawowa w Gdeszynie, III miejsce przyznano Patrycji Buczak – Szkoła Podstawowa w Zawalowie.
Laureaci I, II i III miejsca w poszczególnych kategoriach otrzymali statuetki, dyplomy i nagrody. Wyróżnieni recytatorzy oraz pozostali uczestnicy konkursu także otrzymali dyplomy i nagrody.
Wszyscy uczestnicy pokazali wysoki poziom opanowania tekstu, poprawność językową i ekspresję wypowiedzi. Statuetki za pracę w komisji otrzymało od dyrektor szkoły i prezes Stowarzyszenia Doroty Nowak także jury.
Konkurs był dla słuchacza spotkaniem z żywym słowem, a dla występujących okazją, aby zaprezentować swój talent, podzielić się tym, co ma w sercu mały patriota.
Organizatorzy serdecznie dziękują uczniom i nauczycielom, którzy włożyli wiele trudu i pracy w dobór repertuaru i interpretację utworów. Chcemy kontynuować to przedsięwzięcie, gdyż chcemy, by współczesny patriotyzm w naszej szkole był radosny, zaangażowany i kreatywny, zgodnie z zasadą: „Co przeżyło jedno pokolenie, drugie ma w sercu i w pamięci”.